Kniestuk rechts

 

Bij de A-stijl heb ik al een deel van het kniestuk weggeslepen. Op deze plek komen veel plaatstukken bij elkaar. De A-stijl die verbinding maakt met de plaat achter de bumper. Maar ook met het binnenspatbord, het kniestuk. Aan de voorkant komen de plaat achter de bumper en de plaat van de neus er tegenaan. Niet te vergeten de vloer van de cabine.

 

 

 

 

Het hele kniestuk is er inmiddels uit. Elke keer als ik de slijptol in de platen zet komt er weer iets aan het licht dat er niet meer zo goed uit ziet. Als ik de bus klaar heb dan moet het er niet alleen mooi uit zien maar ook goed zijn. Daarom gaat de hoek bij de B-stijl er voor een deel uit. Met nieuwe passtukken wordt het weer als nieuw.

 

 

 


Niet bewaren maar direct weg doen. Dit deel bestaat uit acht verschillende stukken plaat. Men heeft er in het verleden dus al behoorlijk veel tijd ingestoken. Het kniestuk leek op het eerste gezicht goed maar ook deze was al behoorlijk uit gestukt. Het binnenste deel van het kniestuk zat er ook niet aan. Het beugeltje dat op het uiteinde van de bumper zou moeten komen is in Paraquay achter gebleven.

 

 


 

 

 

De B-stijl is er al voor een deel uit. Voordat ik verder ga moet de voordeur erin. Als dat klusje geklaard is moet ik nog aan de volgende werkzaamheden denken.

 

 

 

 

 

Het kniestuk op de plek zetten. De B-stijl moet aan de onderkant in dezelfde vorm meelopen. De afstand tussen het boven- en onderste scharnier van de klapdeur moet goed zijn. De plaat die achter de voorbank zit moet voor een deel worden vervangen.

 

De B-stijl bestaat uit drie delen. De twee delen kunnen niet goed geklemd worden als het derde deel er al aan vast zou zitten. Daarom heb ik ze maar met proplassen vast gezet. De naad die overbleef heb ik dicht gelast. Daar kan geen vocht meer tussen kruipen.

 

 

 

 

 

 

Na het plaatsen van een andere deur heb ik het kniestuk er even met lasklemmen onder gehangen. De naden zijn onder de deur overal even groot. Eerst maar even de B-stijl in orde maken voordat dit klusje kan worden afgemaakt.

 

 

 


 

 

 

 

 

Als de deur open gaat blijft er nog wel een grote opening over.

 

 

 

 

 

 

 

Van het binnenspartbord aan de rechterkant had ik al verschillende delen gemaakt. Om een indruk te krijgen hoe het eruit gaat zien heb ik de plaat even op de goede plek gelegd.

 

 

 

 

 

 

 

 

Met de ponstang ben ik wel erg blij. Als je al die gaten moet boren en afbramen ben je nog wel even bezig. Voor het lassen moet de verf er nog wel even af. Maar dat is met een draai borsteltje zo gepiept.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na het in orde maken van de B-stijl is het kniestuk er in gehecht. Dat moest twee keer omdat de deur aan de binnenkant aanliep. Twee millimeter laten zakken was voldoende. Op dit moment zit alleen het buitenste deel op de goede plek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het in lassen van het kniestuk is gelukt. Dit was nog een hele klus. Als je alle lassen bij elkaar optelt is het een behoorlijke lengte. Niet alleen in de sponning maar ook aan de binnenkant, tegen de A-stijl en de B-stijl.

Met een grote zoetvijl heb ik de bultjes aan de buitenkant, die bij het lassen zijn ontstaan, weggehaald. Dit gaat beter dan met de haakse slijper.

 

 

It's Leksanized...