Restauratie van de cabinevloer

De vloerplaat in de cabine was slecht. Er waren, dat was geen verrassing meer, meerdere platen over elkaar gelast. Ook ging bijna alles waaraan de vloer was bevestigd eruit. Kortom, deze vloer was niet meer te redden en moest worden vervangen.

 

Het is een beetje vreemd maar er zijn geen foto’s van het uitslijpen van de cabinevloer gemaakt.

In de 3,66 Gb aan fotomateriaal kan ik nog wel ongeveer herleiden wanneer hij eruit is geslepen. Maar meer is er niet.

Op dit moment is de plek, waar de vloer moet worden geplaatst, schoon. Er zat in het midden nog een stukje plaat. Dat had ik laten zitten om de houder voor de schakelpook en handrem op de plek te houden.

 

 

 

De vloerplaat is inmiddels pasgemaakt en voorzien van de nodige gaten om te kunnen proplassen. De laklaag bij de gaatjes is weggehaald. Hij kan erin.

 

 

 

 

 

Op dit moment is alles klaar. De vloer kan worden ingelast. Op de plek van de schakelpook heb ik hem vast gezet met twee bouten. Daarmee is de ruimte tussen de twee delen mooi dicht gedrukt. 

 

 

 

 

 

 

Ik had een aantal hulpstukjes gemaakt om raampjes in elkaar te lijmen. Het komt hier ook goed van pas. Bij beide openingen kunnen de platen op elkaar worden gedrukt.

 

Langzaam vanuit het midden, alles goed aandrukken, naar buiten werken. Op deze manier ontstaan er ook geen bulten in de plaat.

 

 

 

 

 

De cabinevloer is afgelast.

Nog even glad maken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Nadat de lasnaden strak zijn gemaakt is deze klus ook officieel helemaal klaar. 

 

It's Leksanized...